Kapuban az elektronikus ügyintézés
2012. október 5.

Az ügyintézés során elengedhetetlen a hiteles kommunikáció megteremtése, legyen szó akár szóbeli, írott vagy elektronikus kommunikációról. Azért, hogy a lakosok és a Polgármesteri Hivatal között minél egyszerűbb és gyorsabb legyen az ügyintézés, 2009-ben Hivatali Kaput hozott létre. Ez a rendszer képes arra, hogy elektronikus úton is fogadja az ügyfelek beadványait.

A hivatali kapun érkezett dokumentumoknak az az előnye az e-mailen küldöttekkel szemben, hogy az iratok védett csatornán érkeznek. A rendszer igazolni tudja az elküldés tényét, időpontját, az irat tartalmát.
A dokumentumok beküldését egyszerűsíti az ún. elektronikus űrlapok használata. Az űrlapok kitöltését az Általános Nyomtatvány Kitöltő segíti, mely a Kormányzati Portálról letölthető (http://www.magyarorszag.hu/allampolgar/szolgaltatasok/adonyomtatvany.html).

Városunkban a helyi iparűzési adóval kapcsolatos bevallásokat a honlapon közzétett elektronikus űrlapokon kell teljesíteni. Az űrlap az Általános Nyomtatvány Kitöltő programmal kitölthető és ügyfélkapun keresztül elküldhető a Polgármesteri Hivatalnak. Amennyiben a bevallás nem saját ügyfélkapun történik, úgy az alábbi meghatalmazást ki kell tölteni. Az iparűzési adóval kapcsolatos határidőkről és az e-Ügyintézésről részleteket itt olvashatnak.

Meghatalmazás az elektronikus ügyintézéshez

A helyi iparűzési adó fontos határidői

Általános ismertető az e-Ügyintézésről

Helyi iparűzési adó e-nyomtatvány 2011: HIPA_2011

Helyi iparűzési adó e-nyomtatvány 2012: HIPA_2012

« vissza